Moja włosowa rutyna

Hej :)
Tak troszkę z nudów postanowiłam napisać post, który będzie jakby podsumowaniem pielęgnacji włosów a raczej z tego jak wygląda moje odżywianie i mycie włosów :)

W moim blogu najwięcej poświęcam włosom dlatego chcę stworzyć taki post podsumowujący czynności, które wykonuję by moje włosy były jak najzdrowsze. Zapraszam do czytania

1. Olejowanie:
O olejowaniu mogłyście już przeczytać na moim blogu. Te które tego nie czytały zapraszam serdecznie <tutaj> i <tutaj>.
Od kiedy znalazłam tą metodę zabezpieczania włosów przed myciem to pokochałam ją i robię to zawsze przed myciem przynajmniej na godzinę. Olej (najczęściej rycynowy) nakładam na długość włosów (omijając skalp). Lubię również serum olejowe które obecnie zrobiłam drugi raz i pisałam o nim <tutaj>

2. Mycie:
Włosy myję co drugi dzień szamponem z SLS (jakoś mi nie są straszne). Dokładnie myję skalp, ale unikam mycia długości i szorowania włosów bo moje włosy umyje piana spływająca ze skóry więcej o myciu pisałam <tutaj>

3. Odżywianie podczas mycia:
Maską:
Po umyciu osuszam włosy i nakładam maskę. Omijam skalp bo moje włosy mają skłonności do oklapnięcia i przetłuszczania. Zostawiam maskę na włosach, zawijam w kok i siedzę tak przez wyznaczony przez producenta maski czas. Maski używam 1 raz w tygodniu.

Odżywką d/s (do spłukiwania):
Albo używam odżywki d/s albo b/s, chociaż może zdecyduję się na nakładanie obydwu odżywek
Odżywkę d/s używam sporadycznie bo wolę odżywkę b/s.Odżywkę tą nakładam na ok. 1 minutę. Potem spłukuję.

4. Płukanka:
Z tym punktem jest różnie, raz jest a raz go nie ma, chociaż bardzo lubię płukać włosy wodą z kilkoma kroplami octu... Innej płukanki nawet nigdy nie używałam. Chyba muszę się poprawić i to nadrobić:/

5. Odżywka b/s (bez spłukiwania):
Ten punkt jest w mojej pielęgnacji zawsze. Uwielbiam te odżywki za to, że ułatwiają rozczesywanie, nadają włosom miękkość, wygładzają itp.

6. Wcierka:
Moje wcierki zawsze lądują w opakowaniu po kuracji wzmacniającej Rzepa. Wcieram kropelkę w skórę głowy i tak po kilku przedziałkach

7. Silikonowa odżywka na końce:
Ten punkt jest dość ważny, bo zabezpiecza włosy przed mechanicznym zniszczeniem. Lubię błyskawiczne odżywki z NaturaSilk o których pisałam <tutaj>

Oj troszkę się rozpisałam no ale ten post się z pewnością przyda początkującym.
A teraz kosmetyki których używam obecnie:
niekoniecznie włosowe kosmetyki :)
A to kosmetyki, które czekają na swoją kolej:

troszkę się tego nazbierało hehe:)


Serdecznie pozdrawiam :*

5 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. oj to tylko do włosów i ciała jeszcze kolorówki drugie tyle mam :)

      Usuń
  2. Oddaj mi trochę! ;) Projekt denko tak mnie pochłonął, że mało co mi zostało :)

    OdpowiedzUsuń
  3. no nie powiem, zapasy są spore :D ja dużo mam tylko masek, resztę zużywam na bieżąco i kupuję następne jak mi się skończą :D

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...